Методична скринька

Методичні аспекти використання активних методів навчання на уроках інформатики

В даний час найбільш поширеними є такі активні методи навчання:
-          практичний експеримент;
-      метод проектів – форма організації навчального процесу, яка орієнтована на творчу самореалізацію особистості учня, розвиток його інтелектуальних і фізичних можливостей, вольових якостей і творчих здібностей в процесі створення нових продуктів, що володіють об'єктивною або суб'єктивною новизною, мають практичну значимість;
-   групові обговорення – групові дискусії з конкретного питання у відносно невеликих групах учнів (від 6 до 15 осіб);
-    мозковий штурм – спеціалізований метод групової роботи, спрямований на генерацію нових ідей, що стимулює творче мислення кожного учасника;
-  ділові ігри – метод організації активної роботи учнів, спрямований на вироблення певних рецептів ефективної навчальної та професійної діяльності;
- рольові ігри – метод, який використовується для засвоєння нових знань і відпрацювання певних навичок в сфері комунікації;
-    тренінги – навчання, при якому в ході моделювання спеціально заданих ситуацій учні мають можливість розвинути і закріпити необхідні знання та навички.
Розглянемо деякі з них.
Мозкова атака або мозковий штурм – це метод колективного генерування ідей і конструктивного їх опрацювання для вирішення проблеми.
При мозковій атаці відбувається поділ у часі трьох етапів вирішення проблеми:
- спонтанна генерація ідей;
- конструктивна критика і опрацювання запропонованих ідей з метою відбору найкращих;
- проектування рішень на основі відібраних ідей.
Сутність методу проектів – стимулювати інтерес учнів до навчання через проектну діяльність, показати практичне застосування придбаних в процесі навчання знань.
Виконуючи творчі проекти від ідеї до їх втілення, учні навчаються самостійно приймати рішення, визначати свої проблеми та знаходити шляхи вирішення. У процесі проектної діяльності у школярів розвиваються загальні та спеціальні здібності, формується проектно-технологічна культура.
Тема «Графічний редактор». Проект «Створення ілюстрацій до улюбленої книги».
Тема «Комп’ютерні мережі». Проекти «Пам’ятка «Спілкування в Інтернеті» для моєї бабусі», «Інтернет – це безпечно».
Тема «Створення та опрацювання текстових документів». Проект «Створення статті для пізнавального журналу».
Тема «Створення та опрацювання комп'ютерних презентацій».
 Проект «Сад моєї мрії»
 Проект «Піца». 
Використовуючи даний прийом, намагаюся вибирати поняття, знайомі учням з повсякденного життя, наприклад, комп'ютерні віруси, мережі, алгоритми, растрова графіка, інформація і т.п.
Постановка проблемного завдання.
Прийом "Дивуй!" Прийом, спрямований на активізацію розумової діяльності і залучення інтересу до теми уроку.
Тема уроку «Процесор». Зацікавити учнів можна наступними фактами: що було б, якби процесор працював не зі швидкістю сотні мільйонів байтів в секунду?
Прийом «Відстрочена відгадка» формує вміння аналізувати і зіставляти факти, визначати протиріччя, знаходити рішення наявними ресурсами.
Вивчення нового матеріалу.
Прийом «Силовий аналіз» використовується для проведення аналізу конкретної ситуації, проблеми.
Урок «Операційні системи». Учням пропонується проаналізувати конкретні операційні системи і зробити висновки.
Ігровий метод дозволяє навчити учнів самостійного, критичного мислення, роздумів, спираючись на знання фактів. Учні роблять обґрунтовані висновки, приймають самостійні аргументовані рішення, вчаться працювати в команді, виконуючи різні соціальні ролі.

Виставка  "ОСВІТА  ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ - 2017" Пелагейченко Вікторія Олександрівна  вчитель математ ики та інформатики НВ...